Kierownik USC - praca na zastępstwo
Na podstawie art. 16 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260 z późn. zm.) w związku z nieobecnością usprawiedliwioną kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Komprachcicach zachodzi konieczność zatrudnienia pracownika na zastępstwo w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy.
Osoby zainteresowane podjęciem pracy na czas zastępstwa pracownika proszone są o składanie swoich aplikacji do Urzędu Gminy w Komprachcicach, w terminie do 17 maja 2019 r. do godz. 13.00.
W ramach informacji przedstawiamy opis stanowiska pracy i zakres wykonywanych zadań:
Nazwa i adres jednostki (miejsca wykonywania pracy):
Urząd Gminy w Komprachcicach, ul. Kolejowa 3, 46-070 Komprachcice
Określenie stanowiska pracy:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Komprachcicach
Forma zatrudnienia:
- Umowa o pracę na czas zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności, przewidywany termin zatrudnienia: czerwiec 2019;
- Wymiar czasu pracy: pełny etat;
- Okres wypowiedzenia umowy o pracę na czas zastępstwa: zgodnie z art. 36 § 1 Kodeksu Pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
- Wymaganie niezbędne:
- Obywatelstwo polskie;
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
a) dyplom ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub,
b) dyplom potwierdzający ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą, o którym mowa w art. 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668 i 2024), albo uznany za równoważny polskiemu dyplomowi potwierdzającemu uzyskanie tytułu zawodowego magistra zgodnie z art. 327 ust. 1 tej ustawy lub,
c) dyplom potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji;
- co najmniej trzyletni staż pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi.
- Prawo jazdy kategorii B;
- Umiejętność obsługi komputera (programy word, excel).
- Wymaganie dodatkowe:
- Znajomość przepisów:
- ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy – Prawo o aktach stanu cywilnego,
- ustawy o zmianie imienia i nazwiska,
- ustawy - Kodeks cywilny,
- ustawy – Prawo prywatne międzynarodowe,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o ewidencji ludności,
- ustawy o dowodach osobistych,
- ustawy o opłacie skarbowej,
- ustawy o ochronie danych osobowych.
- odporność na stres,
- umiejętność pracy samodzielnej i w zespole,
- umiejętność rozwiązywania problemów w bezpośrednim kontakcie z obywatelami i szybkiego podejmowania decyzji.
II. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Zadania główne:
- Organizowanie pracy Urzędu Stanu Cywilnego oraz realizacja zadań z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
- Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w formie papierowej oraz w Rejestrze Stanu Cywilnego, dokumentów zbiorowych w formie papierowej i elektronicznej.
- Przyjmowanie w formie uroczystej oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w lokaluoraz poza lokalem usc.
- Sporządzanie aktów małżeństw w trybie zwykłym oraz w trybach szczególnych.
- Aktualizacja danych w rejestrze PESEL w związku z zawarciem małżeństwa.
- Sporządzanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa do ślubów kanonicznych.
- Sporządzanie zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim obywatel polski może zawrzeć małżeństwo za granicą.
- Sporządzanie pisemnych odmów.
- Przyjmowanie oświadczeń rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa.
- Sporządzanie aktów urodzenia w trybie zwykłym oraz w trybach szczególnych.
- Uznanie ojcostwa.
- Przyjmowanie oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko.
- Przyjmowanie wniosków o wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu zmiany imion i nazwisk.
- Przyjmowanie oświadczeń o zmianie (imienia) imion dziecka zamieszczonych w akcie urodzenia.
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego: zupełnych, skróconych, wielojęzycznych, znajdujących się w księgach stanu cywilnego Urzędu Stanu Cywilnego w Komprachcicach oraz w rejestrze BUSC w formie papierowej i elektronicznej.
- Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby.
- Wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego.
- Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym.
- Dokonywanie sprostowań i uzupełnień aktów stanu cywilnego w formie czynności materialno-technicznych.
- Dokonywanie wzmianek i przypisów na podstawie decyzji administracyjnych, orzeczeń sądowych i innych dokumentów przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego.
- Migracja aktów papierowych do Rejestru Stanu Cywilnego na potrzeby tutejszego urzędu, a także na potrzeby innych usc.
- Sporządzanie aktów zgonu w trybie zwykłym oraz w trybach szczególnych.
- Przekazywanie właściwym archiwom państwowym ksiąg stanu cywilnego po upływie 100 lat od zamknięcia ksiąg urodzeń, a po upływie 80 lat od zamknięcia ksiąg małżeństw i zgonów.
- Przyjmowanie należnych opłat skarbowych za czynności urzędowe zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej oraz z rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie dokumentowania zapłaty opłaty skarbowej oraz trybu jej zwrotu.
- Przygotowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Wójta oraz projektów uchwał rady gminy i innych materiałów wnoszonych pod obrady rady gminy, jej komisji w ramach właściwości rzeczowej prowadzonych spraw.
- Opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu w części zadań wykonywanych na tym stanowisku oraz sporządzanie sprawozdań z wykonania planu.
- Przeprowadzanie bieżącej kontroli wewnętrznej z prowadzonego obszaru działania.
- Sporządzanie wymaganych sprawozdań do Urzędu Wojewódzkiego, Głównego Urzędu Statystycznego oraz do Straży Granicznej.
- Sporządzanie odpowiedzi na zapytania osób fizycznych i uprawnionych podmiotów występujących do Urzędu Stanu Cywilnego w ramach ustawowych zadań.
- Organizowanie i prawne przygotowanie jubileuszy z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego.
- Przygotowywanie życzeń dla jubilatów kończących 90 rok życia.
- Współpraca i korespondencja w zakresie spraw stanu cywilnego z placówkami konsularnymi,
z zagranicznymi urzędami stanu cywilnego i instytucjami dokonującymi rejestracji z zakresu stanu cywilnego zgodnie z zasadami określonymi w konwencjach i umowach międzynarodowych. - Prowadzenie spraw z zakresu dowodów osobistych (przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego, wydawanie i unieważnianie dowodów osobistych oraz nadawanie numeru PESEL).
- Usuwanie z urzędu i na wniosek niezgodności w PESEL, na podstawie aktów stanu cywilnego.
- Archiwizowanie wytwarzanej na stanowisku dokumentacji zgodnie z przepisami instrukcji archiwalnej, zgodnie z przepisami prawa.
- Prowadzenie wytwarzanych na stanowisku zbiorów ochrony danych osobowych izgłaszanie nowych zbiorówdo rejestru.
- Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności podczas nieobecności Inspektora ds. obywatelskich.
2. Zadania pomocnicze:
1) prowadzenie spraw z zakresu repatriacji.
3. Zadania okresowe:
1) udział w pracach inwentaryzacyjnych – prace w komisji na polecenie wójta;
2) prowadzenie spraw z zakresu imprez masowych.
III. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny, CV zawierające oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu naboru o którym mowa w art. 7 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- kwestionariusz osobowy wg wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopie świadectw pracy (jeżeli posiada) poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy, - oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
- kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać
w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu, - dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Dodatkowe informacje:
- Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 77 4031704 lub w Urzędzie Gminy
w Komprachcicach przy ul. Kolejowej 3 ( pokój kadr nr 107, I – sze piętro ).
Wójt Gminy Komprachcice
Leonard Pietruszka
Komprachcice, 26.04.2019